Hrvatski olimpijski odbor (HOO) - Globalna ekonomska kriza i njena refleksija na hrvatsko gospodarstvo, te ukupna gospodarska situacija, kao i objektivno ograničenje državnog proračuna i usvojene mjere štednje imaju snažni odraz na financiranje hrvatskog sporta. Novonastala situacija dovodi u pitanje funkcioniranje sustava, a u segmentu klubova poprima katastrofalne razmjere. Svjesni postojećeg stanja, kao i činjenice da su sredstva državnog proračuna kao i sredstva lokalne samouprave i uprave u ovom trenutku ograničena, Hrvatski olimpijski odbor kao najviše sportsko tijelo u Republici Hrvatskoj, a s namjerom da u funkcionalnom i financijskom smislu, održi sustav sporta, omogući nastupe naših sportašica i sportaša na međunarodnim natjecanjima, opstojnost i regularnost natjecanja, predložit će mjere za unapređenje statusa i financiranja sporta i to kroz:
1) Predlaganje promjena u poreznom sustavu koje bi bile u funkciji jačeg motiviranja privatnog sektora za ulaganje u hrvatski sport kroz sponzorstva, donacije i druge oblike poslovne suradnje.
Na tim osnovama dat će se inicijativa za razgovore s Ministarstvom financija uz želju za korištenje najboljih europskih praksi.
2) Hrvatski olimpijski odbor inzistira na početku emitiranja III. Programa HTV kao sportskog, a eventualno i turističko-informativnog programa. Postojanje specijaliziranog sportskog programa osnovni je uvjet za jače angažiranje potencijalnih sponzora u sportu. Javna televizija ima jasnu ustavnu obvezu promicanja i praćenja djelatnosti od posebnog društvenog interesa, a sport je jedna od tih kategorija. Apsolutno su ne utemeljene bilo koje primjedbe protivne uspostavi programa koji bi promovirao i pratio hrvatski sport, a primjer Slovačke čija javna televizija od 2008.g. ima takav program, iako u Slovačkoj djeluje još 8 komercijalnih televizija na nacionalnoj razini, očito govori da takva praksa postoji i u zemljama EU.
3) Ustrajemo na zahtjevu da Hrvatska lutrija dobije koncesiju za Internet priređivanje igara na sreću, te da se veći dio tako prikupljenih sredstava usmjeri u financiranje sporta.
Nažalost, moramo ustvrditi da u Hrvatskoj djeluju ilegalni priređivači klađenja poput (Internet priređivača – B-win) koji bez ikakvog pravnog osnova (koncesije) angažiraju znatna sredstva s područja Hrvatske pri čemu ne plaćaju nikakva davanja. Za razliku od toga HL je primjer društvene odgovorne organizacije, a sredstva prikupljena od igara na sreću svih priređivača čine najveći dio sredstava iz kojih se financira hrvatski sport.
4) Omogućiti poduzećima u većinskom državnom vlasništvu da budu sponzori nacionalnih selekcija uz prethodno mišljenje MZOŠ. I u drugim zemljama velika poduzeća u mješovitom vlasništvu, primjer njemačke banke koja je u većinskom vlasništvu pokrajina ili primjer iz Austrije OMV, MOBIL COM, govore da uz postojanje nacionalnih interesa, a u svrhu promocije zemlje to je uobičajeno.
5) Upošljavanje sportaša u ministarstva: obrane, unutarnjih poslova i financija. Određeni broj sportaša, poglavito iz borilačkih sportova, streljaštva, atletike, zrakoplovstva, padobranstva, jedrenja, ronjenja, biatlona i nordijskog skijanja ima nesumnjiva sportska i stručna znanja relevantna za spomenuta ministarstva. Takva praksa je dominantni oblik poticanja i razvijanja sporta u Njemačkoj, Sloveniji, Italiji i čitavom nizu drugih zemalja članica EU i članica NATO, pa stoga ne vidimo ni jedan razlog da to ne bude praksa i u Hrvatskoj.
6) Tražimo da jedinice lokalne uprave i samouprave u 2010.g. ne naplaćuju korištenje sportske infrastrukture klubovima kada se natječu u regularnim hrvatskim ligama i na taj način pomognu klubovima da mogu završiti ovu natjecateljsku sezonu, te da se održi regularnost natjecanja.
7) Utvrđujući da je suradnja s resornim ministarstvom na izuzetno visokoj razini želimo surađivati na doradi Zakona o sportu, a posebice u djelu koji se odnosi na razlikovanje klubova od rekreacijskog bavljenja sportom, načina financiranja i kontrole korištenja namjenskih sredstava, te drugim bitnim pitanjima.
8) HOO prihvaća inicijativu osam svojih članica da se u dogledno vrijeme sagleda potreba preustroja nadležnosti, te da se razmotri inicijativa za osnivanjem državne uprave za sport koja bi omogućila s jednog mjesta razvoj i kontrolu za razvoj hrvatskog sporta.
Nema komentara:
Objavi komentar